Úvod | O nás | Obchodní podmínky | Poradna | Aktuality | Kontakt
+420 778 744 988 | info@equisort.cz
Dílenský nábytek se vyznačuje pevností a jednoduchým designem. Všechen nábytek do dílny je vyroben z robustního materiálu, tak aby vydržel i velkou zátěž. Dílna by měla být vybavena jak kvalitním nábytkem, tak by zde mělo být i dost místa na práci.
Než začnete plánovat vybavení do dílny, měli byste si ujasnit, kolik máte financí, na co by měla dílna sloužit a také zapřemýšlet nad prostorem ve Vaší dílně. Po zvážení těchto otázek přichází ta složitější část a to je výběr dílenského nábytku.
Tím nejdůležitěším je dílenský stůl neboli ponk!
Pracovní plocha je základem každého dílenského tvoření. Stůl by měl být prostorný a z kvalitního masivního materiálu. Dílenské pracovní stoly mají většinou nosnost do 500 Kg při rovnoměrném zatížení. Stoly by měli mít pevné profilované podnoží svařeno z ocelových profilů. Výhodou některých stolů, je možnost ukotvení stolu k podlaze, kdy Vám stůl umožňuje lepší a stabilnější zázemí. Stoly lze dovybavit zásuvkovými kontejnery, dveřmi na bezpečnostní zámek a skříňkami, které Vám umožní přehledné skladování. Stoly s lepším vybavením by měli mít i teleskopické výsuvy zásuvek
Jaký zvolit úložný prostor a skříně?
Skříně do Vaší dílny vybírejte na základě Vašeho prostoru a také podle toho, kolik nářadí a dalšího potřebného pracovního materiálu potřebujete uchovávat. Kvalitní skříně poznáte podle jejich robustního vzhledu. Materiál skříní by měl být převážně kovový se svařovanou konstrukcí, díky které je dílenský nábytek bezpečný. Některé skříně mají výškově stavitelné patky pro vyrovnání nerovností podlahy. Skříně se vyrábí v různých velikostech a provedeních. Stačí si to jen poměřit a ujasnit si, na co skříně potřebujete. Pro uchovávání většího množtví malých šroubků, či jiných součástek, doporučujeme zakoupit skříň s plastovými boxy. Díky zásobníkům budete mít vše přehledné a dobře dostupné.
V neposlední řadě Vám chybí ještě vybrat pohodlnou dílenskou židli.
Dílenských židlí najdete mraky, jak tedy vybrat tu správnou? Musíte si uvědomit zda při práci více sedíte či stojíte. Pokud na židli sedíte celý pracovní den, doporučovali bychom ergonomickou pracovní židli s opěrákem, nejlépe z tvarovaného měkčeného polyuretanu. Polyuretan je vhodný převážně proto, že je snadný na údržbu a úklid. Pro menší zatíženost židle Vám postačí židle bez opěradla. Kvalitní židle by měli mít plynový píst, díky kterému si nastavíte požadovanou výšku. Na židli byste měli sedět vzpřímeně a celým tělem. Více se dozvíte v našem článku Jak si vybrat tu správnou židli či křeslo?
A co regály?
Co se regálů týče, je dobré zvolit regály z pevnějšího kovového materiálu. Vybrat si můžete ze širokého sortimentu. Důležité však je ujasnit si, na co daný regál budete potřebovat. Zda na úschovu součástek, drobného spotřebního materiálu, náhradních dílů nebo pro archivaci dokumentů. Regály musí mít vysokou stabilitu.
Důležité je také provádět kontroly a revize regálů.
Základním právním předpisem pro kontrolu regálů je NV č. 101/2005 Sb., o podrobnějších požadavcích na pracoviště a pracovní prostředí. Toto nařízení, které zpracovává příslušné předpisy Evropských společenství a upravuje podrobnější požadavky na zajištění bezpečnosti práce a ochrany zdraví na pracovišti a v pracovním prostředí, konkrétně stanovuje v této věci povinnosti zaměstnavatele a v § 3 odstavci 4) uvádí - Zaměstnavatel musí zajistit:
Z odstavce 4c), §3 NV č. 101/2005 Sb. plyne povinnost zaměstnavatele vést dokumentaci takovým způsobem, aby byly k dispozici kontrolním orgánům v takovém rozsahu, aby bylo možné prokázat, že kontrola jednotlivého regálu byla provedena a to podle doporučení výrobce, které je u nových regálů dodáváno v průvodní dokumentaci ve smyslu odstavce e), §2 NV č. 378/2001 Sb., kterým se stanoví bližší požadavky na bezpečný provoz a používání strojů, technických zařízení, přístrojů a nářadí. Bez průvodní a provozní dokumentace není možné jakékoli technické zařízení legálně užívat.
Pokud průvodní dokumentace od výrobce k regálu není, ať z důvodu jeho stáří, neexistence subjektu výrobce nebo je regál vlastní výroby, je důležité prokázat, že údaj o nosnosti buňky je relevantní. K tomuto účelu slouží právě protokol o zátěžové zkoušce, který supluje předepsanou průvodní dokumentaci od výrobce. Provozní dokumentací regálu provozovatele ve smyslu odstavce f), §2 NV č. 378/2001 Sb., je zápis o provedení pravidelné kontroly, kdy periodicita provádění kontrol je stanovena v NV č. 378/2001 Sb., na 12 měsíců.
Při vybavení dílny, pracovny je důležité dbát na kvalitní a pevný materiál. Přece jenom se v dílně dá snadno poranit. Důležité je také dbát na bezpečnost a díky dobrému a přehlednému uskladnění vašeho materiálu, můžete předejít mnoha zraněním. Equisort je specialistou na kvalitní, český nábytek.
Zobrazit více článků v oborovém magazínuChcete dostávat novinky o našem sortimentu a z našeho oborového magazínu? Potom vyplňte Váš e-mail níže: